måndag 7 juli 2008

Sommar, semester....

Nu är det sommar och vi har semester,men det innebär också en massa jobb hemma på huset. Vi ska byta en gavel, måla, göra altanen klar och en massa annat. Men det är kul och man gör det i sin egen takt med bad och fika emellanåt. Philippa badar i sitt rostiga zinkbadkar och tycker att det är härligt när vi grejar hemma. Annars har vi bara en halvtimme till havet och då fiskar vi krabbor och har skoj! Så underbart att ha så nära dit! Jag har rensat lite i vardagsrummet så nu visar jag er lite bilder därifrån. Nu har jag hela matsalen full med saker som jag inte vill ha längre och jag ska väl försöka sälja det sedan. Frågan är bara hur? Man kanske skulle ha ett loppis? Vi får se! Ha det så gott nu i sommar alla bloggvänner!! Kram

























47 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken gullig liten tjej i zinkbaljan. Det är så snyggt med svartvita kort. Så fint du har gjort i vardagsrummet. Du får väl ha en loppis. Brukar ju vara ett bra sätt att bli av med saker. Du har säkert en massa fina saker att sälja.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

På andra sidan väggen sa...

Vilken söt dotter du har! Fina bilder från vardagsrummet, som hämtat ur en inredningstidning :-)

Kram,
Ann

Lilla huset på prärien sa...

Vackra bilder man blir ju alldeles sjuk! Och den lilla flickan i zinkbaljan - hur söt som helst.

Kram Jenny

Annas skattkammare sa...

Vilka underbara bilder! Jag bara sitter här och gapar.. Skönt att ni får gjort lite i er egen takt på semestern.. Visst är det härligt att kunna åka och bada när man känner för det, vi har Vänern nära, men bara en timme ut till havet också så man kan njuta av båda delarna..

Ja du, DIN loppis skulle jag GÄRNA besöka! =) Kram /Anna

LantlivsAnette sa...

Nämen Marie !!
Himmel vilka vackra bilder..du är ju som värsta proffs fotografen ju !!
Din dotter där i zinkkaret...och bilderna från vardagsrummet !!
Himmel vilket vardagsrum ni har..ojj..som i mina drömmar..så vill jag också ha det..vitt och svalt..med vackra saker..
Det ser ut som i boken Franske stemmninger..bättre till och med.
Du kan du..
Ha det så bra nu i ditt vackra hem..
Kram Anette
P.s jag håller på o målar stolarna som jag har i verandan...och ett till loppis fynd,en fin gammal gunghäst i modell mini..jag visar sen..

Inspiration i vitt sa...

hej ja vad ska man säga dina bilder på ditt hem är fantastiska,din glasveranda är så fin och så härligt inredd.
Din lilla ser ut att må så gott i ditt kar.
Har oxå ett kar men det är ett sitt bad kar i zink inte fy skam det heller.
Kram/Ingela B.

Granne med Selma sa...

Rent egoistiskt skulle jag önska att du la ut dina saker till försäljning här på bloggen... det är ju så långt att åka om det blir loppis...;-)
Vi håller också på med vår veranda. Just nu är det kittning av nästan 200 glasrutor som ska göras...
Kram Sussie

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så vackra bilder! Och bilderna på lilla Philippa var jätte mysiga :)
Du kan ju alltid lägga ut sakerna på bloggen... De skulle nog bli sålda direkt :)
Kram!

Jenny Oak Fae sa...

Så många underbara bilder..!

: )

Kram, Jenny

<3

Anonym sa...

Hej där! Längesedan.
Nu säljer vi huset och flyttar tillbaka till stan. Lycka till med allt!

http://picasaweb.google.se/Villafreden/VillaFreden2008
Kram!

/E

Marie sa...

Hej Marie!
Vilka gulliga bilder på Philippa, förstår att hon trivs i zinkbadkaret!
Underbara bilder från ditt vardagsrum, du har det sååå ljuvligt vackert! Hihi, jag har också rensat idag, jösses vad grejer man har! Funderar också på att ha loppis i trädgården för att bli av med allt!

Ha en härlig sommar!
Kram Marie

Anneli sa...

Vilken ljuvlid dotter du har - så sköna bilder!

Och vilket vardagsrum! Gillar verkligen stämningen som bilderna förmedlar!! Vackert!

Jag har också gjort min årliga utrensning under min första semestervecka - både kläder och prylar...känns skön efteråt!!

Ha en skön semester!!

Kram

hemtrevnad marie sa...

Så söt hon är Philippa!!
Letar också efter ett zinkbadkar till min lillkille!
Har nys om ett på auktion till helgen...:)
Bilderna från vardagsrummet är jättefina ...och det blir nog inga problem att få sålt om du skulle ha loppis!
Ha en härlig semester!!
kram

Ada och Emil sa...

Oooh, how lovely pictures...
Your home is amazing place :)

Haust sa...

Vakkert, vakkert, vakkert! Du inspirerer - igjen!

Millygarden sa...

Hejsan Marie,

Vilka underbara ljuvliga bilder du visar....Så gullig lilltjejen är i sitt fina zinkbadkar...Jag har äntligen fått ett i min ägo, men får vänta lite med att använda det i trädgården tills vi är klara med markarbetet. Är så sugen på att låta barnen få plaska i det!
Ditt Vardagsrummet är så ljuvligt ljust och svalt med fina saker..det gillar jag! väntar på att få se ditt fina badrum i Lantliv!

Trevlig sommar!
Kram Marina

rosenfröjd sa...

det var fantastiska bilder. Man smäller nästan av. För mycket skönhet på samma gång :-)


kram/
¨M¨

My Lovely Things sa...

Åh så fint du har det!!
otroligt vackra detaljer och blickfång i ditt vardagsrum!!
Ser så mysigt ut med lilla dottern som badar!!
ja visst äre så at man behöver fixa massa med huset under sommarn..
Jag har haft 3 v sem..
Vi hann måla klart vårt hus dagen innan jag gick på sem det är vi väldigt glada för..
Just nu så bygger mannen ett vedförråd..
ha det såå bra..
kram anna

Anonym sa...

Har en utmärkelse till dig högt upp i högerkanten av min blogg.
Gillar din blogg skarpt!

Kram!

Evelinas hus sa...

Nää Marie, du har så snyggt att jag smäller av!!
Vad duktig du är på att fota, ser verkligen proffsigt ut.
Ha en skön sommar och semester. Vad gullig hon är lilltjejen.
Kram Caroline

Goa sa...

I love it!!
Så underbart rent, snyggt, vackert!!
Åhhh, jag bara suckar!!

Och vilken liten söt Philippa du har..:)

Största kramen med önskan om en underbar semester, får du här av mig..

Fabrikken sa...

Åå, for noen søte bilder av veslejenta i badestampen :)
Og for et fint hjem du har - et skikkelig drømmehus!!

Klem fra nr. 5

mali-mo sa...

For en utrolig vakker liten jente som bader, så konsentrert og alvorlig, så søt!!!!

Unknown sa...

Hejsan Marie!
Du har en bloggutmärkelse att hämta hos mig! KRAm Petra

www.metrobloggen.se/romantiskahem

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Marie!
Vilken liten goding du har som badar i det fina karet....
Vilka fina bilder du tagit i ert mysiga och hemtrevliga hus...visst är det skönt med semester....både avkoppling och en massa jobb....

Ha det gott Kraaam Malin

Millas hem sa...

Hej!
Så himla fina bilder...så sött med baljan!
Allt du visar blir jag inspirerad av i ditt vakre hjem! .)
Kram Camilla

Mary-maraisan sa...

Alltså, så ljuvligt! Blir ju alldeles matt av att läsa din blogg... så rofyllda fina, bilder av ett barn i en rostig liten balja. Tittar ut genom mitt eget fönster och ser mina barn i en gräslig, för stor för vår trädgård, blå plast-pool med resten av gatans ungar tjo och tjiim.. :o)

LantlivsAnette sa...

Nämen nu jäklars har jag varit på loppis igen..hii..hii..
vädret är så dåligt så jag tvingade med mig gubben min också..eller tvingade o tvingade han tycker det är ganska kul med loppisar som är fulla av allt möjligt..jag gjorde sååå himla fina fynd..lite möbler också,det är alltid lika spännande då man går till kassan med allt som man hittat,jag fick ett sängbord och en hylla för bara 150:-,man tror inte det är sant,möblerna måste ju målas men ändå..
Hyllan tänkte jag hänga ovanför våra sängar,jag härmar dig lite där,du hade gjort så fint med din ovanför era sängar !!
Det är ju så vi bloggare gör,vi ger och vi tar..eller hur ?
Näpp..nu ropar dom att grillningen är klar,hjälp,jag som skulle hacka salladen...
Kram Anette

Outi Loimaranta sa...

Marie, such wonderful, utterly lovely photos! I love that laid-back atmosphere, easy living!

Home No.1 sa...

Ahh så fint vardagsrum,och grejorna kan du lägga ut på Tradera det brukar jag göra med sånt jag tröttnat på :-)
Kram Annica.

Annika sa...

He en underbar semester...
Vilken liten pärla som är där i badkaret:)
Och så fina bilder från ditt vardagsrum, ser verkligen inbjudande ut.
Ha en bra vecka.
Kram Annika

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Du bjuder ju alltid på vackra bilder.Ha en bra forsatt sommar här arbetar vi på för fullt i trädgården där det ska bli en asiatisk del. Kram Maria

Artistic Chica sa...

Just wanted to say Hello from Texas...have you on my Worldly site....as a favorite, so might get more visitors.
Enjoy the Pictures.
Denise
http://creativerefreshinginspirations.blogspot.com/

Unknown sa...

How lovely,your home...

Skogsdoft & havsbris sa...

Oj vilka fina bilder! En riktig fröjd för ögat... :) Du borde ta och fota till en bok du, dina bilder är jättefina!
Söt tjej i ett sött badkar!

Hem och Lycka sa...

Gud vad söta bilder på en söööt liten tjej.. Och vackert för övrigt!

Skulle vilja be dig om lite shoppingtips inför en Danmarksresa, en nu till Själland och en senare i höst till Köpenhamn. Har du några guldkorn som du vill dela med dig utav? Vore jättegulligt! kram!

Philura sa...

Så härligt det ser ut i zinkbaljan!

Katja - Bag End sa...

Absolutely gorgeous pictures :-)

Skatan sa...

Det är riktigt roligt att titta in här hos dig! Det är länge sedan jag alls surfade runt eftersom jag har tagit mig en riktigt, riktigt lång bloggpaus. Nu har jag mycket fint att njuta av. Jag kan inte kommentera allt, men måste dock passa på att säga att badbilderna av din lilla tös får ett mammaöga att tåras en smula...

Trevlig sommar,

Skatan

tania sa...

here you are always wonderful things! and 'nice to get to find!
your laces ceramics and kitchen are nothing short of extraordinary
good weekend
Mary

junhe sa...

men vilket härligt badkar! jag vill också ha ett sådant, vet du hur man får tag i ett sådant? tacksam för svar! ha en bra sommar/ kram junhe

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så vackert hem, alla bilder påminner om bilder fr inredningstidningar, de är kanske fotade hos dig, mycket smakfullt...Din mamma har bara så fint, man förstår det finns i generna... och din lilla tjej påminner om mej när jag sitter i mitt zinkbadkar, fast i modell större, av både kar och kvinna: )
Ha en skön helg och sommar! Mari.

Sallys hus sa...

Vilka otroligt vackra bilder..man bara njuter...fnissar åt din sötsa dotter...var det inte hon som badade i färg???
Ha en härlig helg!
Kram

Vintage Rose Collection sa...

oh my, your style and photo's are heavenly.. They are pure enjoyment to look at.. I love the little girl in the old fashion tub...
wishing you a beautiful Sunday!
Jo-Anne

Färjtorp sa...

Du har en underbar stil. Jag gillar allt.
Kram Johanna

Anonym sa...

lovely !!! je viens toujours avec autant de plaisir chez toi

CIELO sa...

What a pretty white home you have; I love to see the changing seasons through that window on your pictures... :)

cielo