fredag 26 juni 2009

Efterlysning!!!

Ja, än har jag inte tagit semester men jag slappar lite mellan fotograferingar och skrivande. Nu fick jag en förfrågan från en redaktion om att de vill ha in mer sommarobjekt som ska publiceras sommaren år 2010! Så jag söker allt från friggebod - lyxvåning, bara det andas sommar! Helst i Västra Götaland då jag vill hålla mig i närheten av hemmet i sommar! Men är det riktigt fint då kan jag åka lååångt såklart! Vet du nåt fint hem eller annat objekt så hör av dig! mariedelice@hotmail.com

Idag är det sorgens dag då en av mina idoler har gått bort, Michael Jackson! Kan aldrig glömma när de spelade Billie Jean på discoteken i Playa del Inglés, då kände man sig som en discodrottning och man ville höra den om och om igen. Då dansade Marlene som har bloggen http://stromkarlen-vitavillan.blogspot.com/ och jag hela nätterna långa och livet lekte. Härliga minnen! Michael har gjort många många bra låtar och de kommer följa mig genom hela livet.
Ha det nu så gott i värmen!
Kram

25 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh, du kommer få så många vackra sommarhem till förslag!!!

Ja, Michael Jackson var en fantastisk artist, jag tror jag gillar alla hans låtar.... Mari.

Må Gott sa...

Hejsan!

Eftersom det är tack vare din blogg som jag upptäckte den här världen, känns det extra roligt att se ditt namn i inredningsreportagen. Ska bli spännande att se vad du får in för förslag. :-)

Michael Jackson var min stora idol och även jag hyllar honom idag på min blogg. Vilken popskatt han lämnar efter sig!

Njut av sommar och sol!
Kram Anette

Lilla huset på prärien sa...

Ja - det är inte klokt att han inte finns längre. En epok är över. Jag måste bara se till att få biljetter till Madonna... snart kanske inte hon finns heller :(

Hoppas du får tips på lite fina nya fotoställen!

Kram Jenny

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja , jag fick en smärre chock i morse , alltid svårt att förstå när någon så enormt känd går bort .
Men har var ju en legend medans han levde och kommer att förbli .
Billie Jean var en av mina första singlar jag köpte :-D
Ha en fin sommar och lycka till med letandet !
/Lotta

My Lovely Things sa...

Hej Marie!!

Hoppas att allt är väl med dig..Nu går jag snart på semester.Då har jag tid för lite fika..hur har du det den närmsta tiden`?

Ja det är konstigt att Michael är död..Väldigt konstigt..
Han var en stor stjärna..Otroligt många bra låtar..jag minns när jag var 13 jag och min kompis läste grot björnens folk och lyssnade på honom..Hon var stört förälskad i honom..

Håller tummarna för dig att du får tag på hem i närheten att fota..
Kramelikram Anna

mimi charmante sa...

What an absolutely gorgeous blog! I am adding you to my European favorites!
Have a wonderful weekend,
xo

rosenskära sa...

Michael Jackson lämnade nog ingen oberörd, han var verkligen ett fenomen. Vi har de flesta av hans skivor och några gamla Jackson Five, våra barn lyssnar gärna på dem och tycker det är fantastiskt bra musik. Känns bara som att han fick utstå ett väldigt utdraget självmord...

Lycka till med fotouppdragen, ser alltid fram emot att se dem i tryck!

Lena

meas vardag sa...

jo, det är ofattbart att han är borta..../ Anna

Börjelundskan sa...

........Uch ja vilken chock jag fick, när jag fich höra att ännu en popikon har gått ur tiden. Jösses vad man har dansat efter hans låtar, ...som en värsta discodrottning. Det känns lite overkligt, jag kunde inte hålla tårarna borta faktiskt.

Ha det gott Kraam Cin

Aratorps Lena sa...

Hej Marie! Jag har ett par heta tips till dig! Hör av dig på måndag så kan vi talk some business! Trevlig helg! /Lena

Tulipa sa...

hej!

Man växte upp med Michael Jacksons låtar, det var han och Madonna...

Sorgligt, men hans liv var också kantat av mycket sorgligheter och konstigheter, vem minns inte allt man läst om honom och ryktena som gick...Kan inte vara lätt att bli mega stjärna. Alla som ska utnyttja och sko sig...

Önskar dig en fin helg!

Kram Mariette

hemtrevnad marie sa...

Ja, Hoppas att du får många jobb i din närhet i sommar...jag vet några superfina hem....undrar om det går att övertala dessa, hihi!Det finns några godbitar här i norra Dalsland , vi hör ju till Västra götaland vi också ....
Ha det gott!
kraam

En liten stuga... sa...

Hej !

Åker förbi ett litet hus varje dag på väg hem...ser super-fint ut !!!
(även det lilla man ser inne)
Vet inte vem som bor där...kanske är för långsökt då ??
Bor i närheten av Johanna (VINTAGE) , hon kanske vet som bor där...?!

Hör av dig om vill veta mer , jag får väl stanna och ringa på :-))

Ha det gott !

/M

Krusidull sa...

Jag håller verkligen med, tänk vad man har haft kul till hans musik.
Var på Amerikanska ambassaden igår, gissa om det var blommor och ljus utanför till hans minne.
Vi får minnas honom med ett leende.
Kram
Krusidullan

LOPPISLIV sa...

Michael Jackssons LP skiva The Wall har jag kvar, Oj vilka minnen man har från hans låtar och vad man dansade :-) Jag var ung i början av 80-talet och då var han som Bäst, på topp!!! Synd att han blev så tragisk på senare år. Du kommer att få massor av förslag på vackra sommar hem tror jag. Kram Paula

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Hej på dig!i sommarvärmen.
Jag skall knata iväg till butiken
nu,där är det som en bastu.
Vi bor i stugan nu,så jag hinner svalka mig innan jag skall iväg
till dagens arbetspass.
Hörde att Kulla skall säljas,det var visning igår,ni kanske skulle ta och slå till på det!
Kram Marlene

♥ Pia... sa...

Hej...ljuv musik du spelar..ja det är en legend som fattas oss nu:(...du kommer säkert att fåå många tips..själv har jag många men de är i värmland..för långt kan jag tänka mej.kram..Pia

Home No.1 sa...

Hej ja visst var han en stor idol och man har dansat mååånga gånger till hans härliga musik!

Ha det gott i värmen!
Kram Annica.

Unknown sa...

Hej Marie,

Jag kommer ihåg Jackson Five tiden och föll pladask för I`ll be there...
Vet Du, min syrra Camilla har varit hemma hos honom på Neverland och sovit över......
Han var blyg och väldigt omtänksam.

Lycka till med att fina objekt.
Du kommer säkert att få in massor så att det räcker till många reprotage.

Ha en skön sommar.
Om det tryter så kan du ju alltid slå en signal.
Min trädgård i Åkarp är väldigt annorlunda på sommaren.

Kramisar Jeanette

Två systrar sa...

Oj...vilken musik som strömmar ur datorn här;:-) Min favvo är Ben! Hoppas du får en skön sommar!! Kram C&M

Stora Kil 4 sa...

Dunka dunka i högtalarna!! =)

Trevlig sommar!!

Kramar Sara

Anna sa...

Oj vilka bilder!!!! Har alltid undrat hur Vårt hem skulle se ut med någon annans lins...;D...kom till Dalarna vettja!
Tack för inspiration!
//Anna

Lilla Trollbacken sa...

Hej Marie!
Hoppas att allt är bra med dej i sommarvärmen!
Du jobbar och står i du. Hoppas du hinner njuta av sommaren oxå!
Själv håller jag på att måla övervåningens trägolv ljusgråa. Det är inte så mycket kvar nu puh!
Ha det så gott!
Kram
Gabrielle

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen så underbart jobb du har, tänk att få komma hem till alla underbara och olika hem och miljöer. Att få kika in lite här och där, och inte bara som jag drömma om alla hus jag passerar och drömmer mig bort i. Har haft kontakt med drömhem och trädgård tidigare om våran trädgård med alla trädkojor, sjörövarskepp lekstugor och min lilla butik på gården. Är du intresserad så gå in på min blogg så kan du få ett litet smakprov hur det ser ut hos mig. Sitter nu i stugan på höga kusten så jag har inte tillgång till mina biler just nu. Tror det skulle falla många i smaken med lite roliga saker i trädgården och att det är i norr i skellefteå. Brukar själv sakna reportage från norr, dom flesta är från södern- Är du intresserad så är jag tillbaka i norr i slutet av juli.
Ha en underbar sommar.
Kram Tess

H elle K sa...

Er bare inne forå ønske en riktig god sommer, kos deg. Håper du finner det du leter etter, trist med Michael ja, en epoke er borte. Nyt sommeren. Klem Kristin