måndag 14 december 2009

Ett gammalt arkivskåp för postsortering.

Ett perfekt skåp för förvaring av skor. En tanke jag hade innan jul var att ha det som en adventskalender, men var skulle jag göra av alla skor då? Det blev bara en kul tanke....kanske jag säljer skåpet för jag har hittat en annan sak som kanske skulle passa. Det är ju väldigt roligt att förändra. I helgen har det varit ganska lugnt, men lite bak och mera julgodis har vi gjort. Inget lussefirande igår men idag ska vi få se våran lilla, som Lucia på dagis. Det ska bli kul!
Ha det bra.
Marie

46 kommentarer:

Emmas utsikt sa...

Fantastiskt skåp. Jag undrar alltid var man får tag i såna möbler utan att man ruinerar sig?

Ha en fin dag,
Emma

Helen sa...

Åhejåhå, mina drömmars skåp!!!!

Vilken go'bit! Aldrig kan jag hitta såna fina fynd...

Underbart läckert!

Kram!

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ for et herlig skap.... et slik skap skulle så gjerne jeg hatt også...


nydelig=)

Klem Kerstin

fröken knopp sa...

vilket skåp!! lyckliga dig..hihi..

o jag älskar ljuskronan som hänger intill..mmm...

varma kramar elin

Mejrams! sa...

Riktigt snyggt skåp med bra förvaringsmöjligheter. Så snyggt till det vita. Kram Merja

Hem och Lycka sa...

Ååå, helt underbart skåp.. Hade gärna köpt det av dig om du skulle sälja, om jag bara hade haft plats.. Hade varit perfekt för Ellis! Hör gärna av dig om du ska sälja och vad du ska ha för det så får vi se om vi kan göra plats nånstans :-D

kram

Lundagård sa...

Wow vilket helt fantastiskt skåp, alldeles, alldeles underbart!

Kallholmen sa...

Hej Marie
Det skåpet skulle passa alldeles utmärkt hos oss.
Om du ska sälja så är jag väldigt intresserad.
Kram Malin

Millas hem sa...

Hej Marie!

Ja, det skåpet är ju bara helt otroligt! Stod där länge och bara begrundade det när jag var hos dig! =)
Är också intresserad av det! Haha, det blir nog budgivning misstänker jag!

Kram Camilla

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Det var ett skåp som hette duga !
Otroligt underbart .
Ja det sätter verkligen igång fantasin , va man skulle kunna ha i alla dessa lådor .
Undra jag om det inte vore för lätt att tjuvkika för små nyfikningar om det vore en adventskalender ;-)
Vi hade luciafirande i torsdags på dagis med vår lilla , de e alltid lika roligt med allt oväntat som oftast händer :-)

Ha det gott !
Lotta

My Lovely Things sa...

Hej Marie!!
Ah, skåpet är bara helt LOVELY!!

DEt är så snyggt gillar verkligen träfärgen!!

Du har pyntat så grymt fint!!

Underbara skidor..
jag ska åka till min "skatt farbror" och hämta skidor och stavar och en bobb...Hade oxå tänkt att pynta så..
Älskar din bild.så otroligt skirt och vackert. ett magiskt skimmer..
Kram Anna

Designe sa...

Helt fantastiskt skåp och så fint arrangerat runtomkring! Passar ju kanon som adventskalender! :)

Norregård sa...

Oj, vilken skatt!! Så fint!!

Kram Kram Malin

Marit sa...

FOR ETT SKAP! Blir litt misunnelig... og mannen min enda mer! Han elsker duppeditter og små ting og hadde trengt noe sånt.
Vakkert!
Klem Marit :o)

Emelie sa...

Åh jag drömmer om ett sådant skåp med massor av lådor... mmm - tänk vad mycket saker man kan spara då :-)
Ha det gott!
Emelie

ColonialEast sa...

Är skåpet till salu så är jag absolut spekulant!! :-)

Lobeliadamen sa...

Alldeles nydelig!! :-)
W

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Hej på dig!
Det skåpet skulle jag gärna ha!
så himla snyggt!!!
Kram Marlene

lottens vita och gröna sa...

hej marie!!!

oh vilket skåp,och kransen där brevid, sååå fin!

varmkram lotten

ANETTESHUS.COM sa...

Akkurat et slikt skap jeg er på jakt etter!! Jeg har nå satt alle antikk- og brukthandlerne i byen på jobben i håp om at det skal dukke opp et slikt flott arkivskap i tre;) Gamle arkivskap i metall er lettere å få tak i, men jeg ønsker meg altså ett i tre. Håper jeg har hellet med meg. Dette var bare kjempe-flott! Heldiggris;)

Ha en fortsatt deilig førjulstid!

Klem Anette:)

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh är intresserad av skåpet med här kan du nog lyckas med en riktig auktion hör av dig om du ska sälja.
Kram Theres

Anonym sa...

Hej!
Vilket underbart skåp!!Och vad fint du gjort det runt om med dom gamla skidorna och den fina ljuskronan....jätte vackert.
Kram och har det så bra!

nytt och gammalt sa...

Åh jisses vilket fint skåp! Jag älskar gamla arkivarskåp. Hojta gärna till om du vill sälja =). Du har en jätte fin blogg. Ha det så bra!

Bibbi sa...

Så underbart skåp! Lyckliga du :)
Hoppas ni hade mysigt på dagis. Vi hade Lucia i fredags för alla barn med föräldrar mfl. 30 barn som sjöng. Även om jag var "körledare" så satt jag och torkade tårar då det va så mysigt å´fint. (Kan säga att alla 120 som var där tyckte som jag;P) Det är sånna små glädje korn som fyrgyller vardagen.
Kramen

Lisa Marklund sa...

Vilket skåp, helt underbart, ett sånt hade man ju inte blivit ledsen av att äga :-)
Kram Lisa

Viveka i Bläckhornet sa...

Men vilket skåp! Jag tror jag svimmar.*duns*!

Jag hakar också på vid en försäljning :) Hela bilden är ju så härlig med skidorna och den vackra ljuskronan. Har du gjort den?

Kram Viveka

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhhh ett så vackert skåp !! Himmel vad fint..men jag vet hur det är, man ändrar och donar hela tiden, det är ju så himla roligt !!
Att få en köpare på det skåpet är nog lätt !!
Ha en toppen dag vännen
Kraaam Anette

LOPPISLIV sa...

Det är vansinnigt vackert ditt arkivskåp, gör sig perfekt där vid trappen. Och de små porslins siffrorna är så söta....för att inte tala om korgarna ovanpå de är så himla charmiga....gillar den ruffiga och färgen på dem. Ja man ändrar och grejar, hittar nya ting som flyttar in och annat flyttar då ut....Skåpet säljer du lätt som en plätt skulle jag tro. Ha en fin dag rara Marie. Kram Paula

Tina sa...

Kuult skap!

[ c o y o t e ] sa...

Det var fyndigt av dig tycker jag!
Den är såå fin..
Här är också skor överallt..
Men behöver dom det gör man ; )
Kram och ha en skön dag!/Mia

kati sa...

Fantastiskt skåp!!!

Lilla huset på prärien sa...

Lovely skåp!! Precis ett sådant som jag gillar. Fast jag hade nog tyckt att det var lite jobbigt att stänga och öppna med nyckel för jämnan... Är inte Ingrid där och norpar det?

Kram J

Lilla huset på prärien sa...

Du har inte svarat mig hur det gick för hemmet jag tipsade om i Smygehamn?

Kicki sa...

He på Dig.
Vilket underbart skåp.
Var har Du hittat det?
Passade fint med de gamla skidorna.
Kul!
Ha det Gott
Kicki

Tulipa sa...

Det där skåpet var väldigt "eyecatching" när man kom hem till er! Unikt och underbart...

Trevlig fortsättning mot julen!

Kram Mariette

Mary´s House sa...

Alltid lika vackra bilder... du borde bli fotograf ;O) längtar tills vi ses snart hoppas jag.

/H

Mary´s House sa...

Alltid lika vackra bilder... du borde bli fotograf ;O) längtar tills vi ses snart hoppas jag.

/H

MormorRuthsAnn sa...

Hej Marie!
Vad söt du är, tack för din fina kommentar hos mig. Trevligt förslag, kommer gärna över, vi får hitta en tid.

Ditt skåp är verkligen någonting extra....patinan är underbar, det gör nästan ont när jag såg det hemma hos dig. Jag har gått och blivit helt såld på att hitta möbler med sin egen patina. Bästa ögongodiset! Kontrasterna mot det vita blir magiskt! Måste erkänna att jag öppnade en lucka när jag var hos dig och fann då en supersöt liten stövel, Philippas förstår jag...hihi.

Härligt att ni myser och pysslar...vi gör det samma!

Kram Ann

Tessie sa...

Fantstiskt skåp! Om du nu skulle få för dig att sälja det så lär det inte bli svårsålt!
Jag är absolut spekulant i så fall *S*

Kram Torparfrun

Anci sa...

Hej !
Det är det mest underbara skåp jag har sett. Ska du sälja det ??? Då hoppas jag att jag står med på listan över ev spekulanter !

Ha det underbart !!

Kram
Anci

Tant Elwira sa...

Galet snyggt, stiligt och häftigt skåp.....orden räcker inte till!
Hälsningar
Jessica

vosgesparis sa...

That kabinet is nearly perfect! love the color amongst all the white !

manon 21 sa...

j'adore ce meuble!!!
joyeux noël

manon

Skogsdoft & havsbris sa...

Wow, vilket skåp! Ett sånt skulle man inte tacka nej till... Så mycket man kunde ha i det! Att använda det som adventskalender vore ju verkligen en kul idé!
Ha det så bra! :)

Snövita drömmar sa...

Jag kan bara haka på alla föregående talare och säga att skåpet är underbart!!

Min man skulle få dåndimpen om han såg det.....får se om jag törs visa det....hi hi!

Ha det så fint! Kul att hitta till din sida!

Åpent^hus sa...

hei du. det møbelet der har wow-faktor - helt klart. Du er heldig!! mye fint på bloggen din - jeg må lese mer!! :) ha en fin mandag. Hilsen Åpent hus